Yorumlar ile Mücadelede 13 adım
  • 20
  • Temmuz

Yorumlar ile Mücadelede 13 adım

1. Bir topluluk veya kişi bir konuda sizin fikrinize karşı tezle paylaşım yapıyorsa, farklı bir fikri savundukları içindir. Bu fikirleri ne olduğunu tespit edin ve buna cevap verin.

2. Sizin hatalarınızı ortaya çıkarmak için fırsat arayan Blog yazarları ve Sosyal Medya kullanıcıları kınamayın, tersine bunu avantaj olarak görüp hatalarınızı ve eksiklerinizi düzeltin. Düzelttikten sonra karşı tarafı bilgilendirin.

3. Haksız suçlamalar genelde büyük kitleler tarafından kontrol edilmez şekilde yankılanmaya neden olurlar. Suçlamalara maruz kalırsanız mümkün olarak bu yankıya katılmayın ve değer göstermeyin. Ateşe odun atmış olursunuz.

4. Kriz yönetiminin eski kuralları artık eskidi. Avukatınıza veya Basın danışmanızdan öğrenebileceğiniz bilgi yerine evdeki çocuklarınıza ne yapsak diye sormanız bile bazen daha faydalı olabilir. Saf ve temiz kalmak gerekir.

5. Birebir iletişim kurarak paylaşımların kaynağına inmeye çalışın. Kötü niyetlilerin eline düşmemek için mümkünse yüz yüze görüşün veya sözel şekilde telefon ile iletişim kurmaya çalışın. Yazılı şekilde iletişim kuruyorsanız sözlerinize dikkat edin. Yeniden hakkınızda yazılmasına fırsat vermeyin.

6. İnsanca diyalog kurmaya çalışın. Hak ve Hukuktan bahsederek gerginliği gereksiz şekilde yükseltmeyin.

7. Duygusal Zekanızı kullanarak iletişiminizi sürdürün. Rasyonel cümleler ile bir yere varmanız zor olur.

8. His edilen hak ve haksızlık kanunen verilen Hak’tan daha değerli ve geçerlidir.

9. Eğer bir konuda haksızsanız kısacası özür dileyin, bazen mucizeler yaratabilir.

10. Size yönlendirilen suçlamaları ayrıntılı şekilde açıklayın. Açık kalan noktalar daha sonra yeniden alev almasına neden olur.

11. Karşınızdaki kişi veya topluluğa hatalıysanız konuyu nasıl çözeceğinizi ve düzelteceğinizi gösterin ve iletin.

12. Yorumların kaynağına ulaşabiliyorsanız ve sorunu çözebilecek bir fikriniz yoksa, karşı taraftan fikrini alın. Eğer size ters bir çözüm değilse uygulayacağınızı söyleyin.

13. İnsan olmayı ve kalmayı hiç bir zaman unutmayın

Bu kuralları kullanırsanız yorumlar ile mücadelede başarılı olacaksınız. En son çare olarak rahatsız edici ve kalıcı sorunlar yaşıyorsanız hukuksal başvurularda bulunmanızı tavsiye ederiz. İlk etapta tabi ki sosyal medya sitelerin sunduğu şikayet yolunu da deneyebilirsiniz.

Ayrıntılı bilgi ve size özel hazırlanmış bir çalışma için ekibimizle iletişime geçin.