• 07
  • Nisan

Reklam Analiz Aracı Facebook Analytics 30 Haziran

Facebook reklamlarını analiz etmek için en yararlı araç olan Facebook Analytics, 30 Haziran itibarıyla yayında olacak.

Facebook Business Manager aracılığıyla kullanılan Facebook Analytics'in Haziran ayından bu yana kaldırılmış olması reklamverenleri üzdü. Birçok veriyi analiz edebileceğimiz Analytics aracının neden kaldırıldığı henüz belli değil.

Facebook'un kendisi reklam verenler; Facebook Business Suite, Ads Manager ve Event Manager'a yönlendirir. Ancak unutulan bir şey var, Facebook Analytics üzerinden tüm verilere erişmek, bunları tek bir CSV dosyası olarak indirmek ve pivot analizi almak çok kolaydı.

Normal şartlar altında, Facebook reklam panelini Google Analytics ile entegre edememek çok üzücüydü. Yine de bazı verileri Facebook tarafından sağlanan Facebook Analytics yardımıyla yorumlamak oldukça kolaydı. Dönüşümler, tıklamalar, görüntülemeler, kullanıcıların reklamlarda harcadıkları zaman vb. Gibi birçok metriğe erişimi kolayca karşılaştırma şansımız oldu. Facebook tarafından yönlendirilen diğer araçlar, tüm bu verileri parça parça indirip birleştirmemize yardımcı olabilir.

Elbette Facebook'un bu güncellemeyi yapmasının bir nedeni var, ancak en azından Google Analytics veya Yandex Metrika gibi analiz araçlarının entegrasyonuna izin verirse, birçok reklamverenin ölçümleri yorumlaması daha kolay olacaktır. Bildiğiniz gibi Facebook, son zamanlarda birçok reklamı bulunan Instagram hesabına shadow ban attığı için eleştiriliyor. Bu güncelleme ile yine eleştirilerin hedefi olacak gibi görünüyor.