Dijital İtibar - Nasıl anılmak istersiniz?
  • 29
  • Ocak

Dijital İtibar - Nasıl anılmak istersiniz?

Yaşam süremiz boyunca hedefler koyup bir yerlere varmak için çaba harcıyoruz. Bazılarımız daha şanslıyken bazılarımız da inanılmaz ve olağanüstü çaba sarf ederek istedikleri yerlere ancak gelebiliyorlar. Her şeyin bedeli olduğu gibi tabi, başarılı bir itibarın da başarısızlık kadar bir bedeli var.

Başarılı itibarın bedeli peşin ve zor mücadeleler ile ödenirken, başarısızlığın bedeli ise yıllar içinde taksitle ödeniyor. Eninde sonunda iyi bir görüntü vermek veya itibar bırakmak için mücadele ediyoruz. Halka mal olmuş kişilerin sosyal medyada sadece bize olan yansımalarını görüyoruz. Bu gördüğümüz yansıma herkes için farkı bir etki oluşturup, toplumun geneli için ortak bir "anı" ve aynı şekilde paylaşan kişiyi de "anma" şeklimizi oluşturuyor.  

Heyecanlar ve amaçlar zaman içerisinde değişmektedir. Bugün çok mantıklı ve eğlenceli bulduğunuz bir paylaşım, yıllar sonra pişmanlığınız olabiliyor. Önem sıralamasında farklı değerler ön plana çıkıp amaçlarımız yeniden belirleniyor. Herkes için geçerli olan bu kural yine her birimizde farklı olarak şekillenir. Ömür boyu verdiğimiz mücadele ve oluşturduğumuz "başkalarının kafasındaki resim" bir hata yüzünden yıkılabildiği gibi, ömür boyu hiçbir şey yapmayıp birden yaptığınız bir olumlu etki ile değişebilir. Sonuçta anılacağınız şey en büyük başarınız olacağı gibi en büyük yenilginiz de olabilir.

Sanal dünyanın dışında örnek olarak gelmiş geçmiş en başarılı boksörlerden olan Mike Tyson'ı verebilirim. Her çıktığı maçtan önce "acaba hangi saniyede rakibini "knock-out" edecek" diye düşünürken ve Mohammed Ali gibi bir boksörden sonra en başarılı unvanını taşırken yaşantısında yaşadığı iki önemli olay onun her zaman farklı anılmasını sağlamıştır. Birisi tecavüz suçlaması diğeri ise bir maçta Evander Hollyfield adlı bir boksörün kulağını ısırarak koparmasıdır. Tabi bu olayların 30 yıllık mazisini ve yaşananları çoğu kişi bilmez...

Sosyal Medyada Çocuklarımızın İtibarı

Kendi itibarınızı korurken, çocuklarınızın itibarından da siz sorumlusunuz. Yasaların ve sosyal medya hesapların yaş sınırlama kurallarını bir kenara bırakacak olursak, ki bunların kesinlikle global şekilde düzenlenmesi şart olmuştur, ebeveyn olarak çocuklarınızın sosyal medyadaki itibarından siz sorumlusunuz. Kısa süre önce bir ünlü Anne kızının regl olduğunu anlatırken belki ne kadar gelişmiş ve çağdaş olduğunu göstermeye çalıştı. Çağdaş olmak için kişisel hakları ihlal etmesi ve o kız çocuğunun "özel" durumunu ifşa etmesi gerekmezdi. Daha da kötüsü çocuğun itibarının şuan bununla anılacak olmasıdır.

Nasıl anılmak istediğimiz ile birlikte aslında nasıl anılmak istemediğimizi de iyi bilmeliyiz ve iyi seçmeliyiz. Özellikle sosyal medya dünyasında paylaşım yaparken dikkatli olmamız, kendimize ve başkalarına zarar verebilecek paylaşımlardan kaçınmamız gerektiğini düşünüyorum.

Kendinizin ve çevrenizin dijital itibarını koruyun!

Takipte kalın, geleceğe yaklaşın!
Ahmet Ataner Şapçı
Bilişim Uzmanı


Bu haberi Haberler.com köşe yazımızda okuyun.